2013. december 19., csütörtök

Tyúkeszek

"Hull a hó, hull a hó... "állapítottam meg ma reggel... mesebeli félálomban, amikor fél5-kor a konyha felé vettem az irányt, hogy megkezdjem a szokásos tyúk-kutya-madarak mezőgazdasági projekt előkészületeit. Ugyan ez még csak a magyaros 2 milliméteres de azért mégis csak hó és ahhoz mindenképpen elég, hogy az ember lányát így karácsony felé közeledve ünnepi érzésekkel töltse el. Hamarosan el is készült a tyúkreggeli, amit pontban 7-kor készültem feltálalni, áttérvén a tyúkok által diktált téli időszámításra (7-kor kelés, 4-kor fekvés, 0 tojás:((
Emígyen a szokásos fekete vödrömmel bevonulva a baromfi udvarba, végigpörgettem a szokásos reggeli rutinunkat: tyúkmix Mcreggeli : elkészítés-kiadagolás-saláta darabolás-kiszórás-itató jégtörés-vízcserélés-kiöntés. Sajnos mindig megállapítom, hogy a tyúktartónő(i) kéz nem a téli viszonyokra találódott ki, igyekezzek bármennyire, minden egyes alkalommal átfagyott kezekkel kell eltávozom a helyszínről. Azaz csak majdnem eltávoztam, mert ekkor tűnt fel, hogy a tyúkok nincsenek sehol!
A tőlük megszokott viselkedés az, hogy már az első hangokra kiviharzanak az ólból és rávetik magukat az ennivalóra. Most pedig nem voltak sehol!? "A rutin az rutin, de a csudába biztos elfelejtettem kinyitni az ajtót!" Lépett működésbe a tyúkok által az eddigi kapcsolatunk során  szívósan kialakított kisebbségi komplexusom. "Szegények majdnem a bezárt ólban rekedtek miattam:((!"
De az ólajtó nyitva !!! A tyúkok még mindig sehol.

Rá kellett ébrednem, hogy a tyúkok legújabb bolondériája: NEM AKARNAK KIJÖNNI, MERT AZ UDVAR HAVAS!
Ott topogott mindegyik az ajtóban, a vezérek pöttyös és fekete elől, de csak nem akarták megadni a jelet a kivonulásra. Sőt miután aggódva újra megjelentem a látóterükben, rögtön kiadták a mindenki vissza a rudakra jelet!
Ez teljességgel érthetetlen viselkedés, mivel a már tavaly egyszer mindegyikük végigcsinált egy egész telet.
Ez nem lehet más mint a tyúkészből táplálkozó tyúkrutin, barna udvar-jó udvar, fehér-udvar ??
Már több mint két óra telt el és még mindig tanácskoznak a vezérek: "Vajon a tyúk szereti a havat?"
Csak remélni merem, hogy nem az lesz a határozat, hogy a személyzet kötelessége a reggeli rutinba az udvarunk teljes hótalanítása c. akciót is beiktatni!!!!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése